Ok. My exam is less then 24 hours time, and I've got tons and trust me when I said tons, it really that much that I haven't finished studying.
Hmm. Tpkan on the bright side, ada remedial. Remedial ni mcm if let say my paper on monday ni teruk, I can re-sit for the exams to improve grade.
Dulu when I was in 1st and 2nd year I was among yang least people yang akan tak payah remedial, (yeah least.ada 300org amek paper, yang lepas around 10ppl mcm tuh je). Saya tidak belagak, its the fact.
But bila dah masuk 3rd year the subject are getting tougher, sometimes its impossible utk tidak remed. Yeah,dlm 300 org tuh semua org kena remedial.
So when org perfectionist mcm saya kena remedial, saya sgt stress. Dulu lah.
Sekarang saya rasa mcm "yeay nasib baik ada remedial" hahahaha. betul lah. When I think back, exam ni mcm paper je, yang penting is the knowledge yang I dpt, not pointer dean's list apa semua..
Lagipon, dari before spm, kolej, and 3tahun of med school, I rasa exhausted. I strive for excellent that merely something on paper, and in the end, the feel of satisfaction takkan ada punya. (Bila dpat 3.9 bengang kenapa tak dpat 4 sedangkan yang satu b tu hanya stupid ethics paper)
And there were times yang i neglected my friends, sbb nak belajar. At some point, my friends dah give up nak ajak I keluar sbb saya sentiasa bg alasan.tak caya pergi tanya radin, shanaz, anis, rashid,botak, dan banyak lagi. Its all about belajar. Pfftsss.
So I took slower pace, cherish ppl around me who I used to ignore dulu,reply msg as much as I can to those who sms me, (yes, saya sangaaaat pemalas nak reply msg) lead a simpler, happy life.
I'm not regretting this. I know..
:)
Powered by Telkomsel BlackBerry®
Sunday, March 14, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

fyi,she is sgtlah perfectionist.not only result exam,but masak pon!!.ya allah,kalau msk dgn dia,i rather she's not around.nanti kna bebel."hey,potong cantik2 lah""awk,lipat karipap tu hodoh"!!.wth?.nanti food msk dlm stomach jgk.hancur jd poo~~ :D ehe~
ReplyDeletearghh,xd,xd,tipu!!.skrng mau reply bbm sy pon susah jgk,so apakan lg sms kan?(oh,sms mmg smua dh tau)~ :P ahahaha~
-peace,main2 jek,but ur cooking est tres tres delicieux et magnifuque- ;)
good luck awk!~ ;)
hows ur exam td?.damn susah gler.huu~ :|
ReplyDeletebtw,congratz for ur csl.bleh tido smpai jumaat ptg~ :D ehe~